fbpx
Opret bruger på ADHD
Som bruger kan du deltage aktivt på forummet og hjælpe med nyttige tips og svar for andre med ADHD.
Indtast dine oplysninger her STEP 1 af 2
Kodeordet kan du bruge på adhd.dk til at redigere dine personlige oplysninger.
Tak fordi du vil gøre ADHD til håb og handlekraft
Som medlem støtter du ADHD-foreningens arbejde for at ruste mennesker med ADHD, så det er dem, og ikke diagnosen, der styrer deres valg i livet.
Step 1 af 4
Indtast dine oplysninger her
Kodeordet kan du bruge på adhd.dk til at redigere dine personlige oplysninger.
Tak fordi du vil gøre ADHD til håb og handlekraft
Som medlem støtter du ADHD-foreningens arbejde for at ruste mennesker med ADHD, så det er dem, og ikke diagnosen, der styrer deres valg i livet.
Step 2 af 4
Vælg medlemstype:
Tak fordi du vil gøre ADHD til håb og handlekraft
Som medlem støtter du ADHD-foreningens arbejde for at ruste mennesker med ADHD, så det er dem, og ikke diagnosen, der styrer deres valg i livet.
Step 3 af 4
Betal med kreditkort:
Et medlemskab i ADHD-foreningen betales første gang med kreditkort
Du kan på sidste side tilmelde dig til betalingsservice. Kontingent opkræves i februar.
Du er nu blevet medlem
Vi håber, at du vil blive glad for dit medlemskab. Velkommen i ADHD-foreningen.
Luk menu

Din kurv

Du har ingen varer i kurven.

Gå til webshoppen for at tilføje varer til kurven.

Indtast oplysninger

Step 2 af 5

Indtast betalingsadresse nedenfor

Anden leveringsadresse
Ja
Nej
(hvis du logger ind vil den automatisk udfylde dine kontakt oplysninger)

Indtast leveringsadresse nedenfor

Vælg leveringsmetode

Overblik

Her er din endelige ordre. Kig den igennem og tjek, om alt er, som det skal være.

Step 3 af 5
Vare: Antal: Enhedspris:
1 0,00 DKK
(Momsbeløb: 0,00 DKK)
Subtotal: 0,00 DKK inkl. moms
0,00 DKK
(Momsbeløb: -5,00 DKK)
Subtotal:
0,00 DKK inkl. moms
Tak for din tilmelding!
Du vil modtage faktura samt program med posten en af de kommende dage. Ydermere vil har vi sendt dig en mail med din tilmelding.

Vi ses!
Donation

Søvn

Søvn, når ADHD / ADD forstyrrer i baggrunden

God søvn kan være svær at få, når man har ADHD eller ADD

Søvn har stor indflydelse på vores generelle trivsel og velvære. Mange med ADHD og ADD oplever at have vanskeligheder forbundet med søvn. Det kan være svært at falde til ro, urolig søvn og/eller vanskeligheder med at vågne op om morgenen. At skabe gode rutiner omkring søvnen kan være et godt sted at starte.

Søvnbehov

Søvnbehovet er meget forskelligt fra menneske til menneske og varierer igennem livet. Som en tommelfingerregel kan du bruge denne oversigt over, hvor meget søvn timetal pr. døgn:

  • Unge (fra 15 år): 8-9 timer
  • Voksne: 7-8 timer

Ændring af vaner og rutiner tager tid

Hvis du gennem længere tid har haft svært ved at sove, så vær tålmodig, når du vil prøve at ændre vaner og rutiner. Man får sjældent skabt gode søvnvaner fra den ene dag til den anden. Ofte må man arbejde på gradvist at ændre rutiner og sengetiden.

Hvis du vil prøve at komme tidligere i seng kan du starte med at gå i seng, når du reelt føler træthed – også selv om det er sent. De fleste vil da opleve hurtigt at falde i søvn – helst inden for et kvarters tid.

Når det er afprøvet med held nogle aftener, kan du gradvist fremrykke sengetiden med fx 20 minutter ad gangen, indtil du har nået en passende tid, der svarer til dit søvnbehov.

Nedenfor er der flere gode råd til en god søvn.

Værktøjskassen:

Andres erfaringer:

Send os din film

Dine erfaringer

Vi vil rigtig gerne høre dine erfaringer, så skriv til os, og til alle de andre brugere af UNG+

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.