Du kan lette indlæringen af nye opgaver ved at:
- Spørge, indtil du har forstået, hvordan opgaven skal løses
- Bede om at få en konkret, skriftlig arbejdsplan og opgavebeskrivelse
- Bede om at få arbejdsopgaverne delt op i mindre, overskuelige dele
- Undersøge, hvor meget tid du har til opgaven, og planlægge dit tidsforbrug
Du kan forbedre dit overblik over arbejdsopgaver ved at:
- Udarbejde visuelle arbejdsplaner i skrift eller billeder – evt. med din leders hjælp
- Skrive arbejdsplanen ind på din mobiltelefon
- Bede om hjælp til afgrænsning af arbejdsopgaverne, så de passer til arbejdstiden
Du kan forebygge stress på arbejdet ved at:
- Være opmærksom på, hvornår du er ved at blive stresset og standse op
- Tale med en kollega om det, hvis du ikke selv kan finde årsagen til stressen
- Bede dem fortælle, hvad de tænker, at problemet kan være
Du kan sikre, at dine udviklingsidéer kommer videre ved at:
- Spørge din leder om, hvem du skal fortælle om dine idéer og hvornår
- Have en lille bog, hvor du skriver dine idéer og tanker ned
- Acceptere, hvis dine idéer ikke kan lade sig gøre