Du kan lette indlæringen af nye opgaver ved at: Spørge, indtil du har forstået, hvordan opgaven skal løses Bede om at få en konkret, skriftlig arbejdsplan og opgavebeskrivelse Bede om at få arbejdsopgaverne delt op i mindre, overskuelige dele Undersøge, hvor meget tid du har til opgaven, og planlægge dit tidsforbrug Du kan forbedre dit overblik over arbejdsopgaver ved at: Udarbejde visuelle arbejdsplaner i skrift eller billeder – evt. med din leders hjælp Skrive arbejdsplanen ind på din mobiltelefon Bede om hjælp til afgrænsning af arbejdsopgaverne, så de passer til arbejdstiden Du kan forebygge stress på arbejdet ved at: Være opmærksom på, hvornår du er ved at blive stresset og standse op Tale med en kollega om det, hvis du ikke selv kan finde årsagen til stressen Bede dem fortælle, hvad de tænker, at problemet kan være Du kan sikre, at dine udviklingsidéer kommer videre ved at: Spørge din leder om, hvem du skal fortælle om dine idéer og hvornår Have en lille bog, hvor du skriver dine idéer og tanker ned Acceptere, hvis dine idéer ikke kan lade sig gøre