Du kan forbedre dit overblik over arbejdsopgaver ved at:
- udarbejde visuelle arbejdsplaner i skrift eller billeder – evt. med din leders hjælp
- skrive arbejdsplanen ind på din mobiltelefon
- bede om hjælp til afgrænsning af arbejdsopgaverne, så de passer til arbejdstiden
Du kan lette indlæringen af nye opgaver ved at:
- spørge, indtil du har forstået, hvordan opgaven skal løses
- bede om at få en konkret, skriftlig arbejdsplan og opgavebeskrivelse
- bede om at få arbejdsopgaverne delt op i mindre, overskuelige dele
- undersøge, hvor meget tid du har til opgaven, og planlægge dit tidsforbrug
Du kan forebygge stress på arbejdet ved at:
- være opmærksom på, hvornår du er ved at blive stresset og standse op
- tale med en kollega om det, hvis du ikke selv kan finde årsagen til stressen
- bede dem fortælle, hvad de tænker, at problemet kan være
Du kan sikre, at dine udviklingsidéer kommer videre ved at:
- spørge din leder om, hvem du skal fortælle om dine idéer og hvornår
- have en lille bog, hvor du skriver dine idéer og tanker ned
- acceptere, hvis dine idéer ikke kan lade sig gøre