Opret bruger på ADHD
Som bruger kan du deltage aktivt på forummet og hjælpe med nyttige tips og svar for andre med ADHD.
Indtast dine oplysninger her STEP 1 af 2
Kodeordet kan du bruge på adhd.dk til at redigere dine personlige oplysninger.
Tak fordi du vil gøre ADHD til håb og handlekraft
Som medlem støtter du ADHD-foreningens arbejde for at ruste mennesker med ADHD, så det er dem, og ikke diagnosen, der styrer deres valg i livet.
Step 1 af 4
Indtast dine oplysninger her
Kodeordet kan du bruge på adhd.dk til at redigere dine personlige oplysninger.
Tak fordi du vil gøre ADHD til håb og handlekraft
Som medlem støtter du ADHD-foreningens arbejde for at ruste mennesker med ADHD, så det er dem, og ikke diagnosen, der styrer deres valg i livet.
Step 2 af 4
Vælg medlemstype:
Tak fordi du vil gøre ADHD til håb og handlekraft
Som medlem støtter du ADHD-foreningens arbejde for at ruste mennesker med ADHD, så det er dem, og ikke diagnosen, der styrer deres valg i livet.
Step 3 af 4
Betal med kreditkort:
Et medlemskab i ADHD-foreningen betales første gang med kreditkort
Du kan på sidste side tilmelde dig til betalingsservice. Kontingent opkræves i februar.
Du er nu blevet medlem
Vi håber, at du vil blive glad for dit medlemskab. Velkommen i ADHD-foreningen.
Luk menu

Din kurv

Du har ingen varer i kurven.

Gå til webshoppen for at tilføje varer til kurven.

Indtast oplysninger

Step 2 af 5

Indtast betalingsadresse nedenfor

Anden leveringsadresse
Ja
Nej
(hvis du logger ind vil den automatisk udfylde dine kontakt oplysninger)

Indtast leveringsadresse nedenfor

Vælg leveringsmetode

Overblik

Her er din endelige ordre. Kig den igennem og tjek, om alt er, som det skal være.

Step 3 af 5
Vare: Antal: Enhedspris:
1 0,00 DKK
(Momsbeløb: 0,00 DKK)
Subtotal: 0,00 DKK inkl. moms
0,00 DKK
(Momsbeløb: -5,00 DKK)
Subtotal:
0,00 DKK inkl. moms
Tak for din tilmelding!
Du vil modtage faktura samt program med posten en af de kommende dage. Ydermere vil har vi sendt dig en mail med din tilmelding.

Vi ses!
Donation

Nyheder

Skoledagene er for lange
Skrevet d. 19. november 2018

Vi bør gøre skoledagene kortere og holde fast i den understøttende undervisning

Debatindlæg fra Altinget.dk den 19. november 2018, skrevet af Camilla Lydiksen, Direktør, ADHD-foreningen:

Det er godt og vel to måneder siden, undervisningsministeren kom med forslag til at justere folkeskolereformen under overskriften ”faglighed, dannelse og frihed”.

Vi har til gode, at aftalen indgås politisk, og det er uklart, hvorfor der intet er sket, og hvorfor ministeren er tavs om så vigtig en sag.

Det er sørgelig læsning, at folkeskolereformens fire resultatmål, som trådte i kraft i 2014, langtfra er indfriet.

Jeg savner at se, hvordan ministeren tænker at arbejde præcist med pragmatiske justeringer, som bringer os tættere på at levere på de fire vigtige mål, som alle handler om øget faglighed og trivsel for alle.

De seneste testresultater og trivsel er generelt set stadig på niveau med tidligere år. Det er svært at se, hvordan justeringsforslagene reelt vil skabe ændringer på de parametre.

Det skaber bekymring, når der er et stort ønske om at skære ned i de understøttende timer, alt imens vi ikke er i mål med at skabe inkluderende læringsmiljøer for alle.

Vi hører næsten dagligt om børn, der ikke kommer i skole, og jeg må tilstå, at jeg for bare få år siden ikke kendte til ordet skolevægring.

Nu er det alle vegne, og så sent som i går aftes bragte nyhederne de nyeste tal. 14,7 procent af de danske skolebørn har ikke været i skole i mere end 20 dage i løbet af skoleåret. Med andre ord; de kommer ikke i skole.

Det har vi vidst længe, men også her har vi til gode at se konkrete indsatser. Undervisningsministeriet bad Rambøll om at udføre en analyse af skolebørns fravær.

Den udkom for et halvt år siden, og jeg tænkte, det ville have været ordentligt, hvis de foreslåede justeringer til folkeskolereformen som minimum havde taget højde for de markante fraværstal.

For hvad hjælper det med flere naturfagstimer, hvis omkring 80.850 af eleverne ikke har mulighed for at være til stede. Så måske er understøttende undervisning faktisk en god idé at holde fast i.

Det er skønt, at der fokuseres på præcisering af § 16 b. Men hvorfor ikke kigge nærmere på, at hvis de danske skoler anvender paragraffen i strid med intentionen, så kunne det være et udtryk for, at skolerne rent faktisk har behov for at skabe kortere skoledage for netop at sikre faglighed og trivsel?

Eleverne i Danmark tilbringer mere tid på skolebænken end stort set alle andre børn i verden, og nu kan vi se, at de mange skoletimer ikke har medført den faglige gevinst, der var ønsket med reformen.

Så lad os blive enige om, at vi har fået skabt unødvendige lange skoledage for børnene og hurtigt give dem fri til andre gode ting i hverdagen.

Må jeg minde ministeren om, at vi har 550.000 børn, der hver dag bruger 6-8 timer af deres liv på at udvikle faglige og sociale færdigheder.

Vi skal smidigt og hurtigt sikre, at børn og unge i Danmark har de bedst mulige vilkår for at lære og udvikle sig til kompetente og dannede mennesker.

Læs debatindlægget på altinget.dk og deltag i debatten

Bliv medlem af ADHD-foreningen og støt ADHD-sagen