Overblik
Her er din endelige ordre. Kig den igennem og tjek, om alt er, som det skal være.
Vare: | Antal: | Enhedspris: | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 0,00 DKK | ||||||
(Momsbeløb: 0,00 DKK) | |||||||
Subtotal: | 0,00 DKK inkl. moms | ||||||
Vi ses!
- ADHD
- Livet med ADHD
- Livet med ADHD
- Skole
- Strategier
- Social indsats
- Professionel
- Om os
- Foreningen
- Hovedbestyrelsen
- Målsætning
- Fundraising
- ADHD og fundraising
- Bliv erhvervspartner
- Vores erhvervspartnere
- Støt når du tanker benzin
- Støt med køb på auktioner
- Støt når du tager din medicin
- Støt når du bruger strøm
- Giv en gave
- Start en indsamling
- Arv og testamente
- Sponsorer og bidragsydere
- Samarbejdspartnere
- Idékatalog til samarbejde
- Indsamlingstilladelse
- Vores arbejde
- Frivillig
Forsiden / Nyheder / Nest-børnehaveklasser med børn med ADHD
Forældre ser forskelligt på udsigten til fire klassekammerater med ADHD
Forældrene til de ældste børnehavebørn i Beder skal snart tage stilling til, om de vil søge om at få deres barn i den nye og særlige Nest-børnehaveklasse på Beder Skole.
I forvejen har Katrinebjergskolen i det nordlige Aarhus Nest-klasser, som består af 12 elever fra skoledistriktet og fire normaltbegavede elever med autisme. Uden Nest ville de fire elever gå i et specialtilbud, men fordi pædagogikken og hverdagen lægges til rette efter deres behov, samtidig med at der to professionelle på i alle timer, kan de gå i en klasse, der må betegnes som en mellemform.
Den kommende Nest-klasse i Beder kommer til at køre efter samme principper, men som noget nyt har de fire elever med særlige behov ADHD. Det har ingen prøvet før.
“Vi ser ikke den nye Nest-klasse som, at nu skal vi tage os af fire elever med ADHD. Vi finder eleverne ekstra berigende. Vi kan godt udfordre os selv på diversiteten, og det gælder os forældre: Behøver vi at blive bange, når vi ser nogle, som er anderledes end vores egen familie?”, indledte skoleleder Lars Lykkegaard, da han talte til forældrene som var inviteret corona-venligt gå-møde hvor de kunne stille spørgsmål og få svar.
Læs forældrenes spørgsmål, og se svarene i artiklen på folkeskolen.dk