fbpx
Opret bruger på ADHD
Som bruger kan du deltage aktivt på forummet og hjælpe med nyttige tips og svar for andre med ADHD.
Indtast dine oplysninger her STEP 1 af 2
Kodeordet kan du bruge på adhd.dk til at redigere dine personlige oplysninger.
Tak fordi du vil gøre ADHD til håb og handlekraft
Som medlem støtter du ADHD-foreningens arbejde for at ruste mennesker med ADHD, så det er dem, og ikke diagnosen, der styrer deres valg i livet.
Step 1 af 4
Indtast dine oplysninger her
Kodeordet kan du bruge på adhd.dk til at redigere dine personlige oplysninger.
Tak fordi du vil gøre ADHD til håb og handlekraft
Som medlem støtter du ADHD-foreningens arbejde for at ruste mennesker med ADHD, så det er dem, og ikke diagnosen, der styrer deres valg i livet.
Step 2 af 4
Vælg medlemstype:

Vælg interesser:
Tak fordi du vil gøre ADHD til håb og handlekraft
Som medlem støtter du ADHD-foreningens arbejde for at ruste mennesker med ADHD, så det er dem, og ikke diagnosen, der styrer deres valg i livet.
Step 3 af 4
Betal med kreditkort:
Et medlemskab i ADHD-foreningen betales første gang med kreditkort
Du kan på sidste side tilmelde dig til betalingsservice. Kontingent opkræves i februar.
Du er nu blevet medlem
Vi håber, at du vil blive glad for dit medlemskab. Velkommen i ADHD-foreningen.
Luk menu

Din kurv

Du har ingen varer i kurven.

Gå til webshoppen for at tilføje varer til kurven.

Indtast oplysninger

Step 2 af 5

Indtast betalingsadresse nedenfor

Anden leveringsadresse
Ja
Nej
(hvis du logger ind vil den automatisk udfylde dine kontakt oplysninger)

Indtast leveringsadresse nedenfor

Vælg leveringsmetode

Overblik

Her er din endelige ordre. Kig den igennem og tjek, om alt er, som det skal være.

Step 3 af 5
Vare: Antal: Enhedspris:
1 0,00 DKK
(Momsbeløb: 0,00 DKK)
Subtotal: 0,00 DKK inkl. moms
0,00 DKK
(Momsbeløb: -5,00 DKK)
Subtotal:
0,00 DKK inkl. moms
Tak for din tilmelding!
Du vil modtage faktura samt program med posten en af de kommende dage. Ydermere vil har vi sendt dig en mail med din tilmelding.

Vi ses!
Donation

Deltag i det sociale

Deltag i det sociale

Det er ikke altid nemt at hygge sig

For nogle mennesker er sociale arrangementer slet ikke noget, man glæder sig til. Man har svært ved sociale spilleregler og oplever, at det kræver rigtig meget energi at finde ud af, hvordan man opfører sig og hvad der forventes af en. Man fylder måske for meget eller for lidt og har svært ved at være tilpas. Man har alt ofte oplevet at være anderledes og ikke passe ind, og man vil gerne undgå situationer, hvor det kan ske igen.

Man bruger en masse energi på at afkode og analysere situationen. Hvad sker der nu? Hvad skal vi nu? Hvordan skal jeg være i det her? Er jeg forkert (igen)? Det bliver svært at slappe af, stressniveauet stiger og energien forsvinder.

Der er så meget, man ikke forstår i det sociale samspil, som de andre bare lader til at vide. Fx at man skal tilbyde at hjælpe i køkkenet, rose maden, have en værtindegave med, gå rundt og hilse på folk og smalltalke med fremmede, som man sikkert aldrig kommer til at tale med igen. Ens venner eller kolleger siger måske: ”vi skal bare hygge os, det er ikke noget særligt”.

Men hvad gør du, hvis du rent faktisk ikke hygger dig?

Tips til at være med uden at blive drænet for energi:

Tag med, men gå tidligt hjem. Bestem dig på forhånd for, at du vil (og gerne må) gå tidligt hjem. Sig til værten/værtinden, at du går tidligt hjem. På den måde har du allerede indviet ham/hende i din intention, og du behøver ikke at forklare dig eller give en grund, når du går.

Sig ikke ja med det samme, men vælg de ting, som betyder noget for dig, din familie og dine børn. Prioriter de ting og de mennesker, som giver energi.

Tænk arrangementet igennem. Ved du, hvad der skal ske og hvad der forventes af dig? Har du styr på H’erne – Hvad skal der ske, hvor, hvornår, hvor længe og med hvem? Spørg en af de andre gæster eller værten om, hvad der skal ske, hvem der kommer og hvornår det slutter?

Tænk på det som en træning. Alle andre er muligvis langt bedre end dig til det sociale, så brug dem til at lære fra. Observer, hvad de andre gør, som de har succes med i det sociale.

Hav en nødudgang/pausemulighed. Hvis du skal til en fest, hvor du ikke kan gå tidligt hjem, så tal med værten om, at du kan have brug for en pause. Ofte er der et tomt gæsteværelse eller lign, hvor man kan få lov at have en halv time for sig selv.

Hvis du er bange for at komme til at fylde for meget, så alliér dig med nogle venner og bed dem fortælle dig, hvis du snakker for meget, for højt, afbryder eller gør noget andet, som kan være et problem.

Tilbage til “Sociale situationer”

Søg i mestringsbanken

Her kan du søge i mestringsbanken.
Bliv medlem af ADHD-foreningen og støt ADHD-sagen