fbpx
Opret bruger på ADHD
Som bruger kan du deltage aktivt på forummet og hjælpe med nyttige tips og svar for andre med ADHD.
Indtast dine oplysninger her STEP 1 af 2
Kodeordet kan du bruge på adhd.dk til at redigere dine personlige oplysninger.
Tak fordi du vil gøre ADHD til håb og handlekraft
Som medlem støtter du ADHD-foreningens arbejde for at ruste mennesker med ADHD, så det er dem, og ikke diagnosen, der styrer deres valg i livet.
Step 1 af 4
Indtast dine oplysninger her
Kodeordet kan du bruge på adhd.dk til at redigere dine personlige oplysninger.
Tak fordi du vil gøre ADHD til håb og handlekraft
Som medlem støtter du ADHD-foreningens arbejde for at ruste mennesker med ADHD, så det er dem, og ikke diagnosen, der styrer deres valg i livet.
Step 2 af 4
Vælg medlemstype:

Vælg interesser:
Tak fordi du vil gøre ADHD til håb og handlekraft
Som medlem støtter du ADHD-foreningens arbejde for at ruste mennesker med ADHD, så det er dem, og ikke diagnosen, der styrer deres valg i livet.
Step 3 af 4
Betal med kreditkort:
Et medlemskab i ADHD-foreningen betales første gang med kreditkort
Du kan på sidste side tilmelde dig til betalingsservice. Kontingent opkræves i februar.
Du er nu blevet medlem
Vi håber, at du vil blive glad for dit medlemskab. Velkommen i ADHD-foreningen.
Luk menu

Din kurv

Du har ingen varer i kurven.

Gå til webshoppen for at tilføje varer til kurven.

Indtast oplysninger

Step 2 af 5

Indtast betalingsadresse nedenfor

Anden leveringsadresse
Ja
Nej
(hvis du logger ind vil den automatisk udfylde dine kontakt oplysninger)

Indtast leveringsadresse nedenfor

Vælg leveringsmetode

Overblik

Her er din endelige ordre. Kig den igennem og tjek, om alt er, som det skal være.

Step 3 af 5
Vare: Antal: Enhedspris:
1 0,00 DKK
(Momsbeløb: 0,00 DKK)
Subtotal: 0,00 DKK inkl. moms
0,00 DKK
(Momsbeløb: -5,00 DKK)
Subtotal:
0,00 DKK inkl. moms
Tak for din tilmelding!
Du vil modtage faktura samt program med posten en af de kommende dage. Ydermere vil har vi sendt dig en mail med din tilmelding.

Vi ses!
Donation

Minimér distraktioner

Minimér distraktionerne så du kan koncentrere dig

Når du skal til at gå i gang med en vigtig opgave, hvad enten det er på arbejdet, studiet eller derhjemme, kan det være svært både at gå i gang og blive ved, hvis der er for mange ting der distraherer. Ved at minimere distraktionerne omkring dig, har du mulighed for at koncentrere dig bedre og holde dig på sporet i længere tid.

Ved du på forhånd at du kan blive afledt af for mange stimuli, er det en god idé at prøve om du kan minimere mængden, inden du går i gang med opgaven. Du kan stille dig selv fire spørgsmål:

Hvad kan jeg se, der distraherer mig?

  • Er du i gang med at rydde op eller gøre rent, kan du lægge lagner over de områder der fanger dit blik, arbejd dig fremad og tag ét lagen ad gangen
  • Skal du skrive opgave, lave lektier eller arbejde ved skrivebord så vend dig evt. ind mod en væg eller fjern de ting der ”larmer” i dit synsfelt.

Hvad kan jeg høre, der distraherer mig?

  • Hvis tv, radio eller lignende forstyrrer dig, så sluk for det
  • Luk vinduerne hvis der er støj udefra
  • Find høretelefoner frem og sæt god musik på, som du kan lytte til uden at blive distraheret
  • Brug høreværn eller ørepropper.

Er der noget der frister eller andet jeg skal huske at gøre?

  • Er det for fristende at surfe på nettet når du sidder på computeren så sluk for netværket inden du går i gang
  • Hav en blok eller din kalender med dig og skriv ned, hvis der er noget du skal huske at gøre, som ikke er relevant for opgaven, læg den ud af dit synsfelt når du er færdig med at skrive ned.

Kan jeg gøre det på et andet tidspunkt eller sted, hvor jeg ikke bliver distraheret?

  • Skal du lave lektier, skrive opgave, arbejde hjemme eller lignende, hvor der er mange andre ting at gøre, kan du evt. tage på biblioteket, på læsesal eller på kontoret, for at få mere ro
  • Skub ikke opgaven foran dig, hvis du har tendens til at udskyde tingene til sidste øjeblik, men overvej om du kan få mere ro, når du f.eks. er alene
  • Skriv opgaven ned i din kalender, hvis du vil gøre det på et andet tidspunkt.

Skriv evt. de fire spørgsmål ned og hav dem med når du skal i gang med en ny opgave.

Gå tilbage til Kom i gang og få det gjort

Bliv medlem af ADHD-foreningen og støt ADHD-sagen