fbpx
Opret bruger på ADHD
Som bruger kan du deltage aktivt på forummet og hjælpe med nyttige tips og svar for andre med ADHD.
Indtast dine oplysninger her STEP 1 af 2
Kodeordet kan du bruge på adhd.dk til at redigere dine personlige oplysninger.
Tak fordi du vil gøre ADHD til håb og handlekraft
Som medlem støtter du ADHD-foreningens arbejde for at ruste mennesker med ADHD, så det er dem, og ikke diagnosen, der styrer deres valg i livet.
Step 1 af 4
Indtast dine oplysninger her
Kodeordet kan du bruge på adhd.dk til at redigere dine personlige oplysninger.
Tak fordi du vil gøre ADHD til håb og handlekraft
Som medlem støtter du ADHD-foreningens arbejde for at ruste mennesker med ADHD, så det er dem, og ikke diagnosen, der styrer deres valg i livet.
Step 2 af 4
Vælg medlemstype:

Vælg interesser:
Tak fordi du vil gøre ADHD til håb og handlekraft
Som medlem støtter du ADHD-foreningens arbejde for at ruste mennesker med ADHD, så det er dem, og ikke diagnosen, der styrer deres valg i livet.
Step 3 af 4
Betal med kreditkort:
Et medlemskab i ADHD-foreningen betales første gang med kreditkort
Du kan på sidste side tilmelde dig til betalingsservice. Kontingent opkræves i februar.
Du er nu blevet medlem
Vi håber, at du vil blive glad for dit medlemskab. Velkommen i ADHD-foreningen.
Luk menu

Din kurv

Du har ingen varer i kurven.

Gå til webshoppen for at tilføje varer til kurven.

Indtast oplysninger

Step 2 af 5

Indtast betalingsadresse nedenfor

Anden leveringsadresse
Ja
Nej
(hvis du logger ind vil den automatisk udfylde dine kontakt oplysninger)

Indtast leveringsadresse nedenfor

Vælg leveringsmetode

Overblik

Her er din endelige ordre. Kig den igennem og tjek, om alt er, som det skal være.

Step 3 af 5
Vare: Antal: Enhedspris:
1 0,00 DKK
(Momsbeløb: 0,00 DKK)
Subtotal: 0,00 DKK inkl. moms
0,00 DKK
(Momsbeløb: -5,00 DKK)
Subtotal:
0,00 DKK inkl. moms
Tak for din tilmelding!
Du vil modtage faktura samt program med posten en af de kommende dage. Ydermere vil har vi sendt dig en mail med din tilmelding.

Vi ses!
Donation

Social i julen

Social i julen

Måske synes du, at julens mange sociale arrangementer hurtigt kan blive for meget for dig? Hvis du alligevel gerne vil være social i julen, så er her nogle gode råd.

  • Tag med, men gå tidligt hjem. Bestem dig på forhånd for, at du vil (og gerne må) gå tidligt hjem. Sig til værten/værtinden, at du går tidligt hjem. På den måde har du allerede indviet ham/hende i din intention, og du behøver ikke at forklare dig eller give en grund, når du går.
  • Vælg det vigtigste ud. Hvis du er inviteret til for meget, så vær kritisk. Sig ikke ja med det samme, men vælg de ting ud, som betyder noget for dig, din familie og dine børn. Prioriter de ting og de mennesker, som giver energi.
  • Del nogle af arrangementerne mellem dig og din partner/bedsteforældre (en går til børnehavens julehygge, en anden går til svømmeklubbens julearrangement).
  • Tænk arrangementet igennem. Ved du, hvad der skal ske og hvad der forventes af dig? Har du styr på H’erne – Hvad skal der ske, hvor, hvornår, hvor længe og med hvem?
  • Spørg en af de andre gæster eller værten om, hvad der skal ske, hvem der kommer og hvornår det slutter?
  • Tænk på det som en træning. Alle andre er muligvis langt bedre end dig til det sociale, så brug dem til at lære fra. Observer, hvad de andre gør, som de lykkes med i det sociale.
  • Hav en nødudgang/pausemulighed. Hvis du skal til en fest, hvor du ikke kan gå tidligt hjem, så tal med værten om, at du kan have brug for en pause. Ofte er der et tomt gæsteværelse eller lign, hvor man kan få lov at have en halv time for sig selv.
  • Hvis du ofte oplever, at du fylder for meget, så allier dig med nogle venner og bed dem minde dig om det, hvis du snakker for meget, for højt, afbryder eller gør noget andet, som kan være et problem.

Hvad gør du, hvis du selv skal holde et julearrangement?

Nogle gange vil man gerne selv invitere mennesker i julen eller det er ens tur til at holde julefrokost eller juleaften. Allerførst, så spørg dig selv hvorfor? Er det her noget, som jeg virkelig gerne vil, eller er det noget, som jeg burde gøre eller skylder andre, fordi de altid inviterer mig? Hvis følelsen af pligt fylder mest, så skal du overveje, om du overhovedet skal holde noget. Hvis det handler om lyst, men du stadig føler dig udfordret, så husk:

  • Keep it simple – lidt er bedre end ingenting
  • Gå i gang med at planlægge i god tid og gerne i detaljer
  • Vælg de nemme løsninger (alt hvad man kan få brug for til julehygge og julemad findes færdiglavet)

Læs artiklen: “Julens svære sociale situationer“.

Tilbage til “Højtider og fest”

Søg i mestringsbanken

Her kan du søge i mestringsbanken.
Bliv medlem af ADHD-foreningen og støt ADHD-sagen