fbpx
Opret bruger på ADHD
Som bruger kan du deltage aktivt på forummet og hjælpe med nyttige tips og svar for andre med ADHD.
Indtast dine oplysninger her STEP 1 af 2
Kodeordet kan du bruge på adhd.dk til at redigere dine personlige oplysninger.
Tak fordi du vil gøre ADHD til håb og handlekraft
Som medlem støtter du ADHD-foreningens arbejde for at ruste mennesker med ADHD, så det er dem, og ikke diagnosen, der styrer deres valg i livet.
Step 1 af 4
Indtast dine oplysninger her
Kodeordet kan du bruge på adhd.dk til at redigere dine personlige oplysninger.
Tak fordi du vil gøre ADHD til håb og handlekraft
Som medlem støtter du ADHD-foreningens arbejde for at ruste mennesker med ADHD, så det er dem, og ikke diagnosen, der styrer deres valg i livet.
Step 2 af 4
Vælg medlemstype:
Tak fordi du vil gøre ADHD til håb og handlekraft
Som medlem støtter du ADHD-foreningens arbejde for at ruste mennesker med ADHD, så det er dem, og ikke diagnosen, der styrer deres valg i livet.
Step 3 af 4
Betal med kreditkort:
Et medlemskab i ADHD-foreningen betales første gang med kreditkort
Du kan på sidste side tilmelde dig til betalingsservice. Kontingent opkræves i februar.
Du er nu blevet medlem
Vi håber, at du vil blive glad for dit medlemskab. Velkommen i ADHD-foreningen.
Luk menu

Din kurv

Du har ingen varer i kurven.

Gå til webshoppen for at tilføje varer til kurven.

Indtast oplysninger

Step 2 af 5

Indtast betalingsadresse nedenfor

Anden leveringsadresse
Ja
Nej
(hvis du logger ind vil den automatisk udfylde dine kontakt oplysninger)

Indtast leveringsadresse nedenfor

Vælg leveringsmetode

Overblik

Her er din endelige ordre. Kig den igennem og tjek, om alt er, som det skal være.

Step 3 af 5
Vare: Antal: Enhedspris:
1 0,00 DKK
(Momsbeløb: 0,00 DKK)
Subtotal: 0,00 DKK inkl. moms
0,00 DKK
(Momsbeløb: -5,00 DKK)
Subtotal:
0,00 DKK inkl. moms
Tak for din tilmelding!
Du vil modtage faktura samt program med posten en af de kommende dage. Ydermere vil har vi sendt dig en mail med din tilmelding.

Vi ses!
Donation

Nyheder

Debat: Studerende med diagnoser skal også tilgodeses i studielivet
Skrevet d. 16. september 2020

Coronakrisen har vist hvor vigtige sociale fællesskaber og faste rutiner er for humøret. Erfaringerne bør påvirke, at fremtidens studieliv tager hensyn til sårbare unge, skriver ​psykologer.

Debatindlæg skrevet Af Marie Linde Husby (Autoriseret psykolog ved Studenterrådgivningens afdeling for særlig pædagogisk støtte og autoriseret) og Maiken Håkonsson (selvstændig psykolog med speciale i autisme, ADHD og angst)

At holde pauser på toilettet, få angstanfald til undervisningen og vælge fredagsbaren fra kan blive en del af studielivet for nogle af de 69.526 nye studerende, der netop er startet på en videregående uddannelse.

Eksemplerne udspringer fra vores samtaler med studerende med psykiske og neurologiske funktionsnedsættelser, som langt oftere slår sig på ​rammerne​ i studielivet end deres faglige formåen.

I værste fald kan det ende med, at studerende dropper deres uddannelse af årsager, der ikke har med deres faglige kunnen, interesse for faget eller flittighed at gøre, men mere handler om, hvordan studiet eller undervisningen er skruet sammen.

Vi bør være interesserede i, hvordan vi kan skabe trivsel for studerende med psykiske og neurologiske lidelser​, både fordi der er mange af dem, men også for at højne trivslen generelt for alle studerende​.

For ligesom kanariefuglen i kulminen er studerende med funktionsnedsættelser typisk dem, der først mistrives, når rammerne for studielivet ikke er optimale.

I en coronatid,​ hvor meget er i opbrud, og uddannelsesinstitutionerne har skulle gentænke rammerne for både undervisning og social aktivitet, mener vi, at man bør udnytte det udviklingsmomentum, som det giver, til at skabe bedre trivsel for ​alle​ studerende.

Under corona har vi alle mærket​, hvordan det er at være stressede, angste og usikre, og det er blevet tydeligt, hvor meget vi har savnet vores sociale fællesskaber, rutiner og strukturer.

Lad os alle huske på disse erfaringer og bruge dem til at udvikle rammerne for studielivet og være mere forstående og rummelige over for hinanden. Så vi får et studieliv, der er for​ alle.​

Læs hele debatindlægget på altinget.dk og deltag i debatten

Bliv medlem af ADHD-foreningen og støt ADHD-sagen