Overblik
Her er din endelige ordre. Kig den igennem og tjek, om alt er, som det skal være.
Vare: | Antal: | Enhedspris: | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 0,00 DKK | ||||||
(Momsbeløb: 0,00 DKK) | |||||||
Subtotal: | 0,00 DKK inkl. moms | ||||||
Vi ses!
- ADHD
- Livet med ADHD
- Råd og støtte
- Om os
- Brug os
- Støt os
Forsiden / Nyheder / Antallet af studerende med diagnoser stiger
Studerende med diagnoser trives dårligere på universitetet end andre studerende. Det viser en ny undersøgelse
»Den deprimerende sandhed er, at universitetet ikke blev lavet med sådan nogle som mig i tankerne,« forklarer Bella Neergaard som blev diagnosticeret med ADHD i 2019. Hun er endelig faldet godt til på Tværkulturelle Studier, men studiestarten var turbulent og fyldt med tvivl.
I de seneste år, har flere som Bella Neergaard besluttet sig for, at tage en længere videregående uddannelse. Ifølge en ny rapport fra Uddannelses- og Forskningsstyrelsen, er antallet af studerende med psykiske funktionsnedsættelser steget støt det sidste årti. Samme rapport viser, at studerende med psykiske funktionsnedsættelser generelt trives væsentligt ringere på studiet, end deres medstuderende.
I rapporten lyder anbefalingerne blandt andet, at undervisningsinstitutioner skal tage større ansvar for at tilrettelægge studiestarten på en måde, som rummer alle typer studerende. Desuden skal de også klæde underviserne bedre på til at skabe gode deltagelsesmuligheder for alle.
Støtte på videregående uddannelse
